Nabór na wolne stanowisko urzędnicze "PODINSPEKTOR W REFERACIE OCHRONY ŚRODOWISKA, DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ PROMOCJI I ROZWOJU" - 2006-10-27
Bojszowy dnia 27.10.2006r.
URZĄD GMINY BOJSZOWY
ul. Gaikowa 35
43-220 Bojszowy
Na podstawie art. 3a pkt 4 ustawy z dnia 22 marca 1999r. o pracownikach samorządowych /Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1593 z późn. zm./
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO PRACY
PODINSPEKTOR
W REFERACIE OCHRONY ŚRODOWISKA, DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ,
PROMOCJI I ROZWOJU
W URZĘDZIE GMINY BOJSZOWY
- Wymagania związane ze stanowiskiem urzędniczym zgodne z opisem stanowiska stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszego ogłoszenia:
a) niezbędne:
- wykształcenie wyższe z zakresu ochrony środowiska,
- minimum 6 miesięczny staż pracy w jednostce samorządowej,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,
- posiadanie statusu bezrobotnego
b) dodatkowe:
- umiejętność prowadzenia rejestru działalności gospodarczej i zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
- znajomość Kodeksu Postępowania Administracyjnego, Ustawy o samorządzie gminnym, Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Ustawy Prawo ochrony środowiska, Ustawy Prawo działalności gospodarczej, Ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej, Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, Ustawy o odpadach, Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.
- umiejętność sporządzania wniosków o środki pomocowe
- obsługa Generatora Wniosków
- znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym.
- Zakres zadań na stanowisku urzędniczym stanowi załącznik Nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
- Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny zawierający:
- imię i nazwisko oraz imiona rodziców,
- data urodzenia,
- miejsce zamieszkania (adres do korespondencji)
- wykształcenie,
- przebieg kariery zawodowej,
- znajomość języków obcych,
- znajomość obsługi komputera w zakresie wymogów określonych w pkt. 1,
b) życiorys – curriculum vitae,
c) kserokopie świadectw pracy,
d) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
e) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach w zakresie dotyczącym naboru,
f) referencje,
g) oryginał kwestionariusza osobowego,
h) oświadczenie o niekaralności,
i) oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem pracy i regulaminem organizacyjnym urzędu,
j) zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o posiadaniu statusu bezrobotnego,
k) koncepcja gospodarki odpadami w gminie Bojszowy,
l) kompendium zadań gminy w zakresie ustaw: Prawo ochrony środowiska, Prawo o ochronie przyrody, o odpadach, o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.
Dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu naboru zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych” i podpisane własnoręcznym podpisem.
- Termin i miejsce składnia dokumentów:
Dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zamkniętej kopercie opisanej imieniem i nazwiskiem, adresem i telefonem kontaktowym osoby składającej dokument z adnotacją „ Konkurs na stanowisko Podinspektora w Urzędzie Gminy Bojszowy w Referacie Ochrony Środowiska, Działalności Gospodarczej, Promocji i Rozwoju” w sekretariacie Urzędu Gminy Bojszowy, ul. Gaikowa 35, w godzinach pracy urzędu, w terminie do 14 dni od daty ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej. Aplikacje, które wpłyną do urzędu po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (strona internetowa Gminy) oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie urzędu.
Załącznik Nr 1 do Ogłoszenia
OPIS STANOWISKA PRACY W URZĘDZIE
- INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZACE STANOWISKA PRACY
- Stanowisko : Podinspektor w Urzędzie Gminy Bojszowy
- Referat: Referat Ochrony Środowiska, Działalności Gospodarczej, Promocji i Rozwoju
- WYMOGI KWALIFIKACYJNE
- Wykształcenie: Wyższe z zakresu ochrony środowiska
- Doświadczenie zawodowe: minimum 6 miesięczny staż pracy w jednostce samorządowej.
- Predyspozycje osobowościowe : kultura osobista, dyspozycyjność.
- Umiejętności zawodowe: sporządzanie wniosków o środki pomocowe, prowadzenie rejestru działalności gospodarczej i zezwoleń na sprzedaż alkoholu, obsługa programów komputerowych (pakiet MS Office, Generator Wniosków), obsługa Internetu, obsługa urządzeń biurowych.
- Znajomość Kodeksu Postępowania Administracyjnego, Ustawy o samorządzie gminnym, Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Ustawy Prawo ochrony środowiska, Ustawy Prawo działalności gospodarczej, Ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej, Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, Ustawy o odpadach, Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.
- ZASADY WSPÓŁZALEŻNOŚCI SŁUŻBOWEJ
- Bezpośredni przełożony: Kierownik Referatu Ochrony Środowiska, Działalności Gospodarczej, Promocji i Rozwoju.
- Przełożony wyższego stopnia: Wójt Gminy Bojszowy.
- ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU
- Zadania główne:
Pozyskiwanie środków pomocowych z różnych źródeł na realizację zadań własnych gminy szczególnie w zakresie ochrony środowiska, pomoc dla jednostek samorządowych w zakresie sporządzania wniosków, realizacji projektów oraz ich rozliczania.
Prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej w gminie Bojszowy oraz zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, obliczanie opłat za zezwolenia. Prowadzenie „lokalnego okienka przedsiębiorczości”.
Przygotowanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie wynikającym z ustawy o utrzymywaniu czystości i porządku w gminie. Prowadzenie wymaganych w tym zakresie ewidencji i sprawozdawczości. Organizowanie i prowadzenie kontroli właścicieli posesji w zakresie w/w ustawy.
- Zadania pomocnicze:
Przygotowywanie danych do postanowień i decyzji w zakresie objętym przepisami Ustawy Prawo ochrony środowiska i o odpadach oraz sporządzanie w tym zakresie obowiązujących sprawozdań i ewidencji.
- Zadania okresowe:
Uczestniczenie w przygotowaniu wniosków kredytowych, zadania związane z promocją Gminy Bojszowy.
- WYPOSAŻENIE STANOWISKA PRACY
- Sprzęt informatyczny : komputer
- Środki łączności: telefon, Internet.
Załącznik Nr 2 do Ogłoszenia
ZAKRES CZYNNOŚCI
Nazwa Referatu: Referat Ochrony Środowiska, Działalności Gospodarczej, Promocji i Rozwoju.
Symbol Referatu: OŚR
Nazwa stanowiska: Podinspektor.
I. Obowiązki ogólne:
- Prowadzenie spraw z zakresu rejestracji działalności gospodarczej:
Ø obsługa „okienka przedsiębiorczości”
Ø rejestrowanie, zmiany i wykreślenie działalności gospodarczej.
- Prowadzenie spraw związanych z handlem alkoholem.
- Wykonywanie zadań z zakresu ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz ustawy o odpadach.
- Pozyskiwanie środków pomocowych w zakresie rozwoju Gminy.
II. Obowiązki szczegółowe:
1. Prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej;
2. Przyjmowanie zgłoszeń o wpis do ewidencji działalności gospodarczej i o dokonanie zmian oraz ocena kompletności zgłoszeń;
3. Wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji oraz zaświadczeń potwierdzających aktualność wpisów do ewidencji;
4. Przygotowywanie decyzji o wpisie i o odmowie wpisu do ewidencji, wykreśleniu z ewidencji;
5. Przygotowywanie i wydawanie zezwoleń na handel wyrobami alkoholowymi;
6. Ustalanie i weryfikacja opłaty należnej za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż alkoholu zgodnie z obowiązującymi przepisami;
7. Prowadzenie obowiązkowej sprawozdawczości w zakresie działalności gospodarczej i zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
8. Prowadzenie rejestru punktów sprzedaży alkoholu;
9. Współdziałanie z Gminną Komisją Przeciwdziałania Alkoholizmowi w zakresie opiniowania wniosków o zezwolenie na sprzedaż alkoholu;
10. Przygotowywanie artykułów do prasy i na stronę internetową z zakresu promowania przedsiębiorczości;
11. Prowadzenie „lokalnego okienka przedsiębiorczości” w tym:
Ø współpraca z Centrum Zarządzania Informacją dla Partnerów Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz nadzorowaną przez Agencję siecią Punktów Konsultacyjnych;
Ø śledzenie aktualnych programów wsparcia dla przedsiębiorców w tym praktycznych zagadnień związanych z aplikowaniem o środki pomocowe oraz przekazywanie przedsiębiorcom informacji o możliwościach pozyskiwania środków;
Ø okresowe aktualizowanie poradnika dla rozpoczynających działalność gospodarczą;
12. Przygotowanie stosownych projektów uchwał Rady i zarządzeń Wójta w zakresie ewidencji działalności i handlu alkoholem;
13. Poszukiwanie źródeł pomocy finansowej na rozwój Gminy;
14. Przygotowywanie wniosków pomocowych w zakresie działalności referatu;
15. Pozyskiwanie informacji o środkach pomocowych dla jednostek organizacyjnych Gminy i przedsiębiorców;
16. Pomoc w sporządzaniu wniosków pomocowych składanych przez jednostki organizacyjne;
17. Przygotowywanie materiałów do postanowień i decyzji z zakresu ochrony środowiska i odpadów.
18. Przygotowanie i wydawanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie:
Ø odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
Ø opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
Ø ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
Ø prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
Ø współpraca i nadzór nad podmiotami posiadającymi zezwolenie na świadczeni usług komunalnych,
19. Opiniowanie wniosków w sprawie :
Ø Pozwolenia na wytwarzanie odpadów;
Ø Programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi;
Ø Odzysku lub unieszkodliwiania odpadów;
Ø Zbierania i transportu odpadów.
20. współpraca z Referatem Architektury w zakresie prowadzenia ewidencji instalacji lub urządzeń w których jest lub był wykorzystywany azbest
21. prowadzenie rejestrów wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie,
22. kontrole właścicieli posesji w zakresie wypełniania obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz o odpadach,
23. sporządzanie sprawozdań w zakresie realizacji:
Ø programu ochrony środowiska dla Gminy Bojszowy
Ø planu gospodarki odpadami.
24. prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie działalności referatu
25. gospodarowanie środkami publicznymi w tym: kompletowanie danych do projektu gminy i planu wydatków oraz sporządzanie sprawozdania z wykonania budżetu w zakresie swoich kompetencji;
26. prowadzenie korespondencji i współpraca z innymi komórkami urzędu
27. przestrzeganie dyscypliny pracy i postanowień wewnętrznych aktów prawnych,
28. wykonywanie innych poleceń przełożonych w zakresie swoich kwalifikacji,
29. udostępnianie informacji publicznej zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej
30. W zakresie ochrony danych osobowych
Ø odpowiedzialność za ochronę danych przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczenie danych, nielegalne ujawnienie danych.
Ø realizacja zadania polityki bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania systemami informatycznymi w Urzędzie Gminy Bojszowy;
3. Zastępstwo: za Inspektora ds. Promocji w czasie jego nieobecności.
|