http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
BIP
URZĄD
WŁADZE
WYBORY
NABÓR PRACOWNIKÓW
KONKURSY OFERT
KOMUNIKATY/OGŁOSZENIA
PRAWO LOKALNE
MAJĄTEK GMINY
PLANY, PROGRAMY, ZAMIERZENIA, RAPORTY, SPRAWOZDANIA
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
Dokumentacja przebiegu i efektów kontroli
Kontrola Zarządcza
PROJEKTY AKTÓW
E-URZĄD
PETYCJE
ZAŁATWIANIE SPRAW Z ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI LOBBINGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
PONOWNE WYKORZYSTYWANIE INFORMACJI SEKTORA PUBLICZNEGO
INFORMACJE O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE
OCENA JAKOŚCI WODY PRZEZNACZONEJ DO SPOŻYCIA PRZEZ LUDZI
REJESTRY, EWIDENCJE, ARCHIWA
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
PRZETARGI - NIERUCHOMOŚCI
CO, GDZIE I JAK ZAŁATWIĆ?
PROJEKTY REALIZOWANE ZE ŚRODKÓW UE
Ochrona danych osobowych
SZUKAJ
INNE
Rejestr zmian
Informacje nieudostępnione
Polityka prywatności
REDAKCJA
STATYSTYKA
INSTRUKCJA OBSŁUGI


 
Rejestr zmian 
INNE
 
Treść archiwalna z dnia: 2003-07-01 10:07:41
GZOZ
Zakres działania GZOZ - 2003-07-01


 

Do zadań Poradni lekarza rodzinnego należy:

 

  

1.     Rejestracja pacjentów, prowadzenie dokumentacji medycznej.

2.     Rozpoznanie i leczenie chorób, prowadzenie rehabilitacji i działalności profilaktycznej.

3.     Opieka nad chorym w domu.

4.     Rejestracja  noworodków i szczególna opieka nad dziećmi do 1 roku życia (wizyty patronażowe, wizyty ambulatoryjne).

5.     Opieka nad zdrowym dzieckiem, profilaktyka chorób i zaburzeń  rozwojowych .

6.     Kontrolowanie rozwoju dziecka  i korygowanie zaburzeń lub niedoborów (mierzenie, ważenie, profilaktyka krzywicy, badania lekarskie, kontrola żywienia i pielęgnacji).

7.     Prowadzenie szczepień ochronnych.

8.     Przeprowadzanie bilansów zdrowia – kontrola całej populacji dzieci w pewnym ustalonym odstępie czasu (np. 2 i 4 latków).

9.     Opieka nad dziećmi przedszkolnymi, szkolnymi i szkół ponadpodstawowych.

10.  Prowadzenie badań bilansowych dzieci 6, 10 i 14-to letnich.

11.   Systematyczna kontrola dzieci z grup dyspanseryjnych.

12.  Prowadzenie badań lekarskich kierowców i orzekanie o możliwości kierowania pojazdami.

13.  Prowadzenie badań lekarskich i dokonywanie wpisów o stanie zdrowia do pracowniczych książeczek zdrowia.

14.  Kontrola ciśnienia krwi.

15.  Prowadzenie oświaty zdrowotnej.

 

 

 


 

 

Do zadań Poradni specjalistycznej dla kobiet - ginekologicznej należy:

 

 

1.     Rejestrowanie pacjentek

2.     Prowadzenie dokumentacji medycznej.

3.     Przeprowadzanie badań ginekologicznych.

4.     Przeprowadzanie badań kobiet ciężarnych.

5.     Wykonywanie elektrokoalugacji.

6.     Pobieranie wymazów cytologicznych.

7.     Pomiary kobiet ciężarnych

8.     Kontrola tętna płodu.

9.     Kontrola RR

10.  Wizyty potronażowe u kobiet ciężarnych, u położnic i noworodków.

11.  Pobieranie próbek krwi do badań na fenyloketonurię i hypotyrezę.

12.  usuwanie szwów u położnic.

13.  Oświata w zakresie zdrowia i higieny życia kobiet ciężarnych i płodu, położnic i noworodków

14.  Współpraca z lekarzem Poradnia lekarza rodzinnego.

 

 

 


 

 

Do zadań Poradni stomatologicznej należy:

 

 

1.     Rejestracja pacjentów.

2.     Prowadzenie dokumentacji poradni stomatologicznej (kart pacjentów, dzienne, miesięczne i kwartalne sprawozdania).

3.     Leczenie dorosłych i dzieci

·       zachowawcze

·       protetyczne

·       chirurgiczne stomatologiczne

·       leczenie stomatologiczne dzieci

4.     Profilaktyka:

·       Fluoryzowanie zębów

·       lakowanie zębów

·       prowadzenie oświaty zdrowotnej

5.     Dezynfekcja i sterylizacja narzędzi i materiałów opatrunkowych.

6.     Współpraca z poradniami pracującymi na terenie zakładu.

 

 

 


 

Do zadań pracowni EKG i USG należy:

 

 

 1.        Wykonywanie badań EKG zlecanych przez lekarza.

2.        Wykonywanie badań USG, które ułatwiają diagnozowanie i polepszenie stanu zdrowia pacjenta.

3.        Współpraca z wszystkimi poradniami jakie istnieją na terenie przychodni.

4.        Prowadzenie rejestru i dokumentacji zgodnie z przepisami i obowiązującymi zasadami według ustawy o zakładach opieki zdrowotnej.

 

 


 

Do zadań punktu konsultacyjnego AA należy:

 

 

1.        Udzielenia pomocy osobom uzależnionym poprzez kierowanie ich na terapie, badania biegłego, skierowanie na leczenie odwykowe.

2.        Udzielenia pomocy osobom współuzależniomym poprzez udzielenie adresów placówek prowadzących terapię dla osób współuzależnionych.

3.        Współpraca ze stowarzyszeniem „Trzeźwość życia”.

4.        Współpraca z MOPS poprzez pracowników socjalnych.

5.        Współpraca z policją.

6.        Współdziałanie z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

7.        Współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie.

 

 


 

Do zadań pracowni rehabilitacyjnej i fizykoterapii należy:

 

 

1.        Wykonywanie zabiegów rehabilitacyjnych jakimi dysponuje przychodnia:

·        Jontoforeza

·         Interdym

·         Diadynamik

·         Solux

·         Inhalacje

2.        Wykonywanie masażu suchego.

3.        Prowadzenie profilaktyki zdrowotnej na temat „Zdrowego stylu życia”.

4.        Współpraca z placówkami i lekarzami w tutejszej przychodni.

 

 


 

Do zadań pielęgniarek szkolnych w miejscu nauczania i wychowania należy:

 

 

 

1.     Wczesne wykrywanie zaburzeń w stanie zdrowia i rozwoju dziecka w wieku gdzie jest możliwa częściowa korekcja procesu chorobowego lub też całkowite wyleczenie dziecka

2.     Przygotowanie uczniów do powszechnych profilaktycznych badań lekarskich i szczepień

3.     Wykonywanie i dokumentowanie testów przesiewowych i ich interpretacja:

·       pomiary wysokości ciała

·       pomiary masy ciała

·       oznaczanie pozycji centylowej wysokości i masy ciała

·       wyznaczenie, proporcji masy ciała do wysokości

·       badania ostrości wzroku

·       badanie widzenia barwnego

·       badanie słuchu

·       badanie postawy w kierunku:

·       koślawości kolan

·       stop płasko-koslawych

·       bocznego skrzywienia kręgosłupa

 

 ·       pomiary ciśnienia tętniczego krwi

·       badanie wymowy

·       kontrola uzębienia - wady zgryzu

 

4.     Kierowanie postępowaniem po-przesiewowym i egzekwowanie jego wyników

5.     Identyfikacja uczniów z problemami zdrowotnymi, szkolnymi i społecznymi

6.     Planowanie i realizacja opieki medycznej.

7.     Realizacja programów i działań z zakresu promocji zdrowia - wg. potrzeb szkolnych i środowiskowych, dostosowana do wieku dziecka.

8.     Czynne poradnictwo w stosunku do uczniów przewlekle chorych i sprawnych inaczej

9.     Nadzór nad stanem sanitarno-higienicznym w szkole.

10.  Współpraca z rodzicami, nauczycielami, pedagogiem, lekarzem rodzinnym pracownikiem z MOPS i z AA itp.

11.  Wywiady środowiskowe z pedagogiem.

12.  Udzielanie pierwszej pomocy.

13.  Ocena i podsumowanie stanu zdrowia dzieci.

14.Kontrola nad dożywianiem dzieci w szkole.

 

Pozostałe czynności pielęgniarka wykonuje wg. zakresu czynności i Metodyki Pracy Pielęgniarki Szkolnej.

 

 

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska