Informacja o sposobie załatwiania skarg i wniosków - 2003-07-01
INSTRUKCJA
W sprawie : organizacji, przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków dotyczących działalności
Gminnego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bojszowach
I Uwagi ogólne
§ 1
Pacjenci korzystający z usług Gminnego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bojszowach mogą składać skargi i wnioski w administracji zakładu.
II Przyjmowanie i rejestrownie skarg i wniosków
§ 2
Skargi i wnioski winny być składane w formie pisemnej i ewidencjonowane w odpowiednim rejestrze (zeszyt) prowadzonym w siedzibie administracji GZOZ-u.
§ 3
Na żądanie wnoszących potwierdzana jest na kopiach pisma data przyjęcia pisma.
§ 4
Informacja o godzinach przyjęć w sprawach skarg i wniosków wywieszona jest w poczekalni przychodni i na tablicy ogłoszeń.
§ 5
Istnieje możliwość złożenia skargi lub wniosku ustnego przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół przyjęcia skargi lub wniosku podając w nim imię i nazwisko, adres osoby zgłaszającej.
III Rozpatrywanie skarg i wniosków
§ 6
Skargi i wnioski nie wymagające zbierania dowodów wyjaśniających powinne być rozpatrywane niezwłocznie nie później niż w terminie 14 dni.
W przypadkach trudniejszych każda sprawa powinna być załatwiona w terminie jednego miesiąca od daty otrzymania skargi lub wniosku.
Osoba składająca skargę lub wniosek otrzymuje odpowiedź w formie pisemnej. Kopię natomiast przechowuje administracja zakładu.
§ 7
Skargi lub wnioski kierowane pod adresem personelu winien rozpatrywać Dyrektor zakładu.
Skargi i wnioski kierowane pod adresem Dyrektora winien rozpatrywać Wójt Gminy.
Bojszowy, dnia 19.11.1998r. |