Elżbieta Kubeczko Stanowisko: Skarbnik Gminy Nr. pokoju: 2 Godzina urzędowania: Pn. od 9.00 do 17.00, Wtorek - P Telefon: (032) 21-89-366 wew. 37 Zakres ogólny obowiązków
1.Nadzór i koordynacja prac Referatu Finansowego.
2.Prowadzenie rachunkowości jednostki i pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu.
3.Prowadzenie gospodarki finansowej jednostki.
4.Planowanie budżetu.
5.Nadzór nad realizacją budżetu.
6.Prowadzenie spraw z zakresu obrotu papierami wartościowymi i planami kredytowymi.
Zakres szczegółowy obowiązków:
W zakresie nadzoru i koordynacji prac Referatu Finansowego:
1.Organizacja funkcjonowania referatu Finansowego
2.Nadzór nad Referatem
3.Realizacja ustaleń
4.Koordynacja pracy Referatu z pozostałymi komórkami jednostki
W zakresie prowadzenia rachunkowości jednostki i pełnienie funkcji księgowego budżetu
1.Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z ustawą rachunkowości
2.Dokonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi
3.Zorganizowanie obiegu analizowanie i kontrolowanie obiegu dokumentów księgowych
4.Bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości i sprawozdawczości księgowej
W zakresie gospodarki finansowej jednostki
1.Zapewnienie pod względem finansowym prawidłowego zawierania umów
2.Kontrasygnowanie dokumentów stanowiących podstawę do wydawania środków
3.Przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych
4.Zapewnienie terminowego ściągnięcia należności oraz spłaty zobowiązań
5.Współdziałanie w zakresie pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych
6.Nadzór nad inwentaryzacją mienia komunalnego
7.Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dot. m.in. planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji
W zakresie planowania budżetu
1.Sporządzanie projektu rocznego budżetu gminy oraz przedkładanie w obowiązującym terminie do uchwalenia
2.Współpraca z komisjami rady gminy w zakresie opracowania projektu budżetu
3.Przygotowywanie projektów uchwał budżetowych i zarządzeń w sprawach budżetowych
4.Przygotowanie harmonogramów kwartalnych w zakresie dochodów i wydatków budżetowych w oparciu o materiały przedłożone przez referaty i jednostki organizacyjne
W zakresie nadzoru nad realizacją budżetu
1.Dokonywanie kontroli wewnętrznej w zakresie:
-wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej
-wstępnej kontroli legalności, kompletności i rzetelności dokumentów finansowych
-wstępnej kontroli operacji gospodarczych stanowiących przedmiot księgowań
-wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym
2.Kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu i jego zmian
3.Opracowywanie zbiorczych sprawozdań budżetowych z wykonania budżetu i ich analiza
4.Opracowywanie sprawozdawczości:
-z zakresu wynagrodzeń
-z zadań zleconych
-z funduszy celowych
5.Bieżące realizowanie budżetu gminy oraz informowanie organów gminy o przebiegu realizacji w ustalonym trybie
W zakresie obrotu papierami wartościowymi i planami kredytowymi
1.Współdziałanie z instytucjami finansowymi i bankami w zakresie pozyskiwania środków ze źródeł zewnętrznych
2.Negocjowanie warunków zaciągania kredytów i pożyczek
3.Opracowywanie wniosków kredytowych oraz prognoz finansowych dla gminy
4.Przygotowywanie projektów uchwał organów gminy w sprawach pożyczek i kredytów oraz poręczeń
5.Przestrzeganie ustawy o ochronie danych osobowych, ochronie informacji niejawnych i dostępie do informacji publicznych.
|